آخرین اخبار

خانه / اخبار / افتتاح بزرگترین نیروگاه بادی کشور توسط وزیر محترم نیرو

افتتاح بزرگترین نیروگاه بادی کشور توسط وزیر محترم نیرو

در چهارمین روز از هفته دولت و همزمان با سفر وزیر محترم نیرو به استانهای قزوین و گیلان، صبح امروز دوشنبه پنجم شهریور ماه ۹۷ بزرگترین نیروگاه بادی کشور به ظرفیت ۶۱/۲ مگاوات با حضور استاندار قزوین، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر نیرو و ریاست سازمان ساتبا، معاونین برق و آب وزارت نیرو و جمعی از مقامات و مدیران استان در منطقه سیاهپوش قزوین افتتاح گردید.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق ( ساتبا) : وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه این نیروگاه با اشاره به ظرفیت ۶۴۰ مگاواتی در حال بهره برداری نیروگاه های تجدیدپذیر  در کشور ، اعلام نمود که از این میزان ظرفیت تجمعی ، ۴۵% آن نیروگاه های بادی، ۳۵% نیروگاه های خورشیدی، ۱۳% نیروگاه های برقابی، ۵% نیروگاه های زیست توده و مابقی نیروگاه های پاک می باشند. دکتر اردکانیان با اشاره به ظرفیت ۴۶۰ مگاواتی نیروگاه های تجدیدپذیر در حال احداث در کشور ابراز امیدواری نمود که تا پایان سال جاری، ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر و پاک در کشور به ۱۱۰۰ مگاوات برسد.
این گزارش می افزاید : نیروگاه بادی ۶۱/۲ مگاواتی شرکت آرین مه باد که از طریق عقد قرارداد خرید تضمینی برق تجدیدپذیر با بخش خصوصی احداث گردیده است، مشتمل بر ۱۸ واحد توربین بادی به ظرفیت ۳/۴ مگاوات می باشد که قابلیت تولید برق به میزان ۲۱۴ هزار مگاوات ساعت در سال را دارا بوده و سالیانه در مصرف گاز طبیعی و آب به ترتیب  ۴۵ میلیون متر مکعب و ۳۵ هزار متر مکعب صرفه جویی می نماید. همچنین در فرایند تولید برق در مقایسه با نیروگاه های فسیلی، از انتشار گاز دی اکسیدکربن به محیط زیست بمیزان ۱۱۰ هزار تن در سال جلوگیری خواهد نمود.
شایان ذکر است این نیروگاه در طی دوره احداث و بهره برداری زمینه اشتغال ۴۴۰ نفر را فراهم نموده است.

گزارش تصویری مراسم افتتاح

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp