آخرین اخبار

خانه / اخبار / اسنپدراگون ۸۵۵ معرفی شد؛ عرضه در گوشی های پرچمدار ۲۰۱۹

اسنپدراگون ۸۵۵ معرفی شد؛ عرضه در گوشی های پرچمدار ۲۰۱۹

ساعاتی قبل کوالکام در جریان رویداد سالانه Snapdragon Tech Summit از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ برای گوشی های هوشمند رونمایی کرد.

در ماه های اخیر بارها بر سر نام این چیپست اختلاف نظر وجود داشت. برخی به اسنپدراگون ۸۱۵۰ اشاره می کردند. اسنپدراگون ۸۵۵ قرار است با اولین موج از گوشی های سازگار با شبکه های مخابراتی ۵G از راه برسد. کوالکام اعلام کرده که پلتفرم جدیدش از سرعت دانلود گیگابیتی چند گانه پشتیبانی می کند.

باید اشاره کرد که در هفته جاری اپراتورهای مخابراتی ورایزن و AT&T کارکرد گوشی ها و هات اسپات های سازگار با شبکه های ۵G را نمایش می دهند. این دستگاه ها از مودم X50 LTE کوالکام و احتمالاً از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ بهره می برند.

انتظار می رود اسنپدراگون ۸۵۵ از نظر قدرت پردازشی، مصرف انرژی، دوام باتری، قدرت پردازش تصویر، گیمینگ، یادگیری ماشین و … در مقایسه با نسل قبل بهبود یافته باشد. بنا بر ادعای کوالکام این چیپ در زمینه کارایی هوش مصنوعی تا ۳ برابر بهبود در برابر نسل قبلی را تجربه کرده است.

علاوه بر این چیپست مورد بحث به پردازنده اختصاصی بینایی کامپیوتری مجهز شده که می تواند برای دوربین های هوشمند گجت ها به کار آید. به گفته کوالکام، چیپ می تواند آنچه و آن فردی که در حال عکس گرفتن از آن هستید را تشخیص دهد. علاوه بر این ظاهراً در زمینه تجربه گیمینگ و واقعیت افزوده هم بهبودهایی ایجاد شده است که البته به جزئیات آنها اشاره نشده است.

کوالکام پیش از این تأیید کرده بود که این چیپست بر اساس معماری ۷ نانومتری تولید می شود و این در حالی است که مدل های قدیمی تر ۸۴۵ و ۸۳۵ از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری بهره می بردند. این فناوری کوچکتر به معنی بهینه تر بودن چیپست، بهبود کارایی و در نهایت دوام باتری بالاتر دستگاه های مبتنی بر آن است.

علاوه بر اسنپدراگون ۸۵۵، کوالکام از فناوری حسگر اثر انگشت مافوق صوت تعبیه شده در زیر نمایشگر هم رونمایی کرده است.

انتظار می رود اطلاعات بیشتر چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ به زودی منتشر شود. قرار است گوشی های مجهز به این محصول کوالکام در سال آتی میلادی روانه بازارها شوند.
منبع: دیجیاتو

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp