آخرین اخبار

خانه / اخبار / استفاده از اسکنر بدن برای تامین افزایش امنیت خطوط مترو

استفاده از اسکنر بدن برای تامین افزایش امنیت خطوط مترو

راه آهن لس‌آنجلس آمریکا قصد دارد تا با راه‌اندازی سیستم اسکنر بدن در تمام ۹۳ خطوط مترو و ایستگاه‌های آن، امنیت حمل و نقل درون‌شهری خود را افزایش دهد. این نخستین سیستم حمل و نقل عمومی در آمریکا است که از تکنولوژی حسگرهای بدن به صورت گسترده استفاده خواهد کرد.

 

طبق گزارش Associated Press، این اسکنرهای بدن تا سال آینده همگانی خواهند شد اما قرار نیست تا این تکنولوژی به بخشی دائمی از سیستم امنیتی ایستگاه‌های مترو تبدیل شوند. در عوض، زمانی که به آن‌ها نیاز است، به بخش‌هایی از خطوط ایستگاهی منتقل می‌شوند. به عبارت دیگر، شما ممکن است به طور اتفاقی این دستگاه‌های اسکنر را در ایستگاه‌های پر تردد، مکان‌هایی که تظاهر‌کنندگان تجمع کرده‌اند و یا مواردی که باعث رفت و آمد و شلوغی می‌شود، مشاهده کنید. با این حساب، سیستم اسکنر بدن میتواند در هر نقطه‌ای از ایستگاه‌های مترو قرار گیرد.

شرکت Thruvision، تولید کننده‌ی این اسکنر‌های ۱۰۰ هزار دلاری اظهار داشت که تمامی قسمت‌های این سیستم تنها در عرض ۱۵ دقیقه قابل تنظیم و استفاده هستند.

اسکنرهای بدن مانند تمام اسکنرهای رایج مترو  قادرند تا به صورت لحظه‌ای بدن افراد را بررسی کرده  و در صورت مشاهده‌ی سلاح یا مواد منفجره حتی اگر در زیر لباس مخفی شده باشد، اخطار دهند اما نکته‌ی مثبت این سیستم اسکنر بدن Thruvision در عملکرد منحصر به فرد آن است. این سیستم بدون نیاز به اجبار جمعیت به گذشتن از یک مسیر مشخص، قادر است هرساعت جمعیت متحرکی بالغ بر ۲۰۰۰ نفر را اسکن کرده و در صورت یافتن خطر، فرد مورد نظر را در صفحه‌ی نمایش دستگاه علامت‌گذاری کند.

این تکنولوژی میتواند جمعیت روبروی خود را تا فاصله ی ۹ متر (۳۰ فوت) مورد بررسی قرار دهد. به این ترتیب، فرصت کافی برای مأمورین امنیتی مترو برای بازرسی و دستگیری فرد مشکوک و­جود دارد.

 

در این باره الکس ویگینز، مسئول امنیتی مترو لس‌آنجلس تأکید کرد که هدف اصلی این ابزار جلوگیری از حملات تروریستی در مکان‌های پر تردد و عمومی است. به عبارت دیگر، تمرکز آنها بیشتر بر روی یافتن سلاح‌های سنگین و نظامی است.

تکنولوژی Thruvision که سال‌هاست در مکان های مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد،  طبق سفارش آزمایشگاه رادرفورد آپلتون انگلیس و آژانس فضایی اروپا ساخته شده است. این دستگاه با استفاده از اشعه الکترومغناطیسی طبیعی که به محیط ارسال می‌کند، قادر به شناسایی اشیاء اطراف خود است.

دیوید پکوسته رییس اداره‌ی امنیت حمل و نقل لس آنجلس، تهدیدهای امنیتی در سیستم حمل و نقل را یک معضل بزرگ در آمریکا عنوان کرد و وظیفه‌ی خود دانست تا با تکنولوژی اسکنر بدن، مطمئن شود که در حوزه‌ی وظایف او چنین اتفاقاتی رخ نخواهند داد.

 

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp