آخرین اخبار

خانه / اخبار / از سنتی تا دیجیتالی: کسب و کار خود را آنلاین کنید!

از سنتی تا دیجیتالی: کسب و کار خود را آنلاین کنید!

از سنتی تا دیجیتالی: کسب و کار خود را آنلاین کنید!

هنگامی که فرصت های فراوانی که در فضای مجازی و آنلاین وجود دارد، نظیر مخاطبین بین المللی و فعالیت ۲۴ ساعته و شبانه روزی را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که تمامی کسب وکارها نیاز به حضور دیجیتالی مناسب دارند. با این حال، بسیاری از کارآفرینان این تغییر و پیشرفت به سمت حضور آنلاین را مشکل و سخت تصور می کنند، در صورتی که اینگونه نخواهد بود. در حقیقت بسیاری از جنبه های کسب وکار می توانند همانند حقوق و دستمزد و حساب های قابل چرداخت به صورت سنتی باقی بمانند.

در این بخش راهنمای مختصری را به صورت گام به گام پیرامون انتقال به فضای دیجیتالی فراهم کرده ایم که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

ثبت دامنه و ساخت وبسایت

اول از همه شما نیاز به مکانی آنلاین دارید که کسب وکارتان را در آنجا قرار دهید. خوشبختانه، ثبت دامنه و ایجاد یک وبسایت، سریع و مقرون به صرفه می باشد. امروزه قالب های ساده ای برای ایجاد وبسایت وجود دارند که خود نیز با کمی دانش می توانید وبسایت موردنظر خود را ایجاد کنید که نه تنها ظاهری مناسب داشته باشد بلکه میتوان نسبت به مراقبت از اطلاعاتتان نیز مطمئن باشید، اطلاعاتی نظظیر محصولات و جزئیات تماس. در نتیجه می توان به راحتی توسط مخاطبان به صورت آنلاین قابل دسترسی باشد. همچنین می توانید از وبسایت هایی نظیر وبسایت های نیازمندی یا  B2B استفاده کنید.

ایجاد برنامه ی بازاریابی

یکی از بهترین وجوه انجام کسب و کار آنلاین، در اختیار داشتن طیف گسترده ای از تکنیک ها و تاکتیک های بازاریابی می باشد که بسیاری از آن ها رایگان و ارزان می باشند. به طور مثال به رسانه های اجتماعی توجه کنید. گرچه برای اینکه تبلیغات موثر تری داشته باشید نیاز به پرداخت پول دارید، اما تعامل با مشتریان در وبسایت ها و برنامه هایی نظیر فیسبوک و توییتر برند شما را قوی تر می سازد و باعث می شود هویت مناسب داشته باشید.

کمک به رشد

پیش بینی اینکه هر کسب و کار آنلاینی موفق خواهد بود کمی دشوار است. اما با توجه به اینکه امروزه بیشتر مصرف کنندگان فعالیت های خود را به صورت آنلاین انجام می دهند، شما نیز بهتر است این راه را شروع کرده و ادامه دهید تا رشد کنید. یافتن راه حل های انعطاف پذیر برای نیازهای ذخیره سازی مجازی بسیار ساده تر از دنیای واقعی و فیزیکی است. حضور ابر رایانه ها این تغییرات را ساده تر کرده اند. در واقع آنچه به صورت آنلاین رخ می دهد به صورتی ساده تر قابل اجرا خواهد بود.

اولویت دادن به تجربیات مشتری

در کنار تمام مزایایی که کسب وکار آنلاین ایجاد می کند، چالش هایی نیز وجود دارد. مسلما بزرگ ترین چالش، رقابتی بودن کسب و کار آنلاین می باشد. زیرا هزاران شرکت مشابه شرکت شما در حال مبارزه و رقابت هستند.

با این که این راهکار کمی کلیشه ای به نظر می رسد اما بهترین راه برای غلبه بر این مانع، اولویت دادن به تجربه ی مشتری می باشد. کاربران رسانه های اجتماعی به خوبی به برندهایی که ایجاد می شوند، پاسخ می دهند و رابطه ای معنادار را ایجاد می کنند. در حالی که گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را به روزرسانی می کند، تا شرکت هایی که اولویت بیشتری برای تجربه ی مشتریان دارند را ترغیب کنند.

 

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp