آخرین اخبار

خانه / اخبار / ارزیابی برنامه های آتی و عملکرد وزارت نیرو

ارزیابی برنامه های آتی و عملکرد وزارت نیرو

در جلسه وزیر نیرو با رییس جمهور ضمن بررسی عملکرد سال گذشته و ‌برنامه های سال جدید وزارت نیرو گفت: نحوه گزینش منابع انسانی در وزارت نیرو اقدام شایسته‌ای بوده و لازم است گزارشی از نحوه انجام این فرایند تهیه و در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار بگیرد تا آن‌ها نیز در این زمینه به فعالیت بپردازند.
در جلسه عصر دیروز رضا اردکانیان با رییس‌جمهور عملکرد سال ۱۳۹۷ وزارت نیرو به همراه برنامه‌های آتی این وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفت.

رضا اردکانیان در این نشست با تاکید بر اینکه در سال گذشته حدود ۱۶ هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان در صنعت آب و برق سرمایه‌گذاری شده است، گفت: در طی سال ۹۷ به یک هزار و ۵۱۱ روستا آبرسانی شده و ۹ تصفیه خانه و سامانه نمک‌زدایی با قابلیت تامین آب برای ۹۱۳ هزار نفر به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۵۶ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهشکی در طی این مدت، ادامه داد: در سال گذشته با بهره‌برداری از سد‌های مخزنی ۱.۱ میلیارد مترمکعب آب مهار شده، هزار و ۲۱۵ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور اضافه شده و ۱۲۶ مگاوات نیز به ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی افزوده شده است.

اردکانیان تاکید کرد: در این بین تامین آب شرب و پایدار هزار و ۹۵۰ روستا، تکمیل و افتتاح ۱۱ واحد تصفیه‌خانه آب، تکمیل و افتتاح و ۲۱ تصفیه‌خانه فاضلاب و راه‌اندازی ۲۲ واحد نیروگاه جدید نیز بخشی از برنامه‌های سال ۹۸ صنعت آب و برق خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تداوم رویکرد مدیریت توامان عرضه و تقاضا و شایسته‌گزینی در به‌کارگیری مدیران از رویکرد‌های مدیریتی وزارت نیرو بوده است، گفت: براساس رویکرد شایسته‌گزینی این وزارتخانه انتخاب و انتصاب افراد در ۴۶ پست مدیریتی ارشد در سطح مدیران کل ستادی و مدیران عامل شرکت‌ها در استان‌ها به این شیوه انجام گرفته است و آخرین فراخوان اعلامی وزارت نیرو نیز به انتخاب معاون تحقیقات و منابع انسانی این وزراتخانه اختصاص پیدا کرده است.

وزیر نیرو با اشاره به آمادگی طرح‌های بزرگ توسعه منابع آب و خاک استان‌های مرزی از رییس جمهور دعوت کرد تا این پروژه‌های بزرگ ملی را افتتاح کنند.

همچنین در این نشست حسن روحانی با اشاره به اهمیت رونق تولید و نقش صنعت آب و برق در تحقق این مهم خواستار تدوین و ارائه برنامه عملیاتی در این زمینه شد و افزود: نحوه گزینش منابع انسانی در وزارت نیرو اقدام شایسته‌ای بوده و لازم است گزارشی از نحوه انجام این فرایند تهیه و در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار بگیرد تا آن‌ها نیز در این زمینه به فعالیت بپردازند.

رییس جمهور بر لزوم داشتن جدیت برای تحقق برنامه‌های سال ۹۸ این وزراتخانه تاکید کرد و گفت: در سال جدید بایستی موضوع مشارکت وزارت نیرو در بازسازی مناطق سیل‌زده و فراهم کردن آب و برق پایدار در این مناطق نیز مورد توجه جدی قرار بگیرد.
منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp