آخرین اخبار

خانه / اخبار الکتریک صنعت / اردکانیان: تعرفه برق مشترکان پرمصرف در ماه های گرم سال افزایش می یابد

اردکانیان: تعرفه برق مشترکان پرمصرف در ماه های گرم سال افزایش می یابد

وزیر نیرو در حاشیه مراسم جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو در جمع خبرنگاران درباره افزایش تعرفه آب و برق اظهار داشت: طرح افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف برای ماه‌های گرم سال اجرایی خواهد شد.

“رضا اردکانیان” امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو در جمع خبرنگاران درباره افزایش تعرفه آب و برق اظهار داشت: ما طرح را آماده کردیم، در کمیسیون زیربنایی دولت تصویب شده و در نوبت طرح در هیئت وزیران است.

اردکانیان افزود: با توجه به اینکه قرار است طرح برای تعرفه برق در ماه‌های گرم اجرا شود، چند ماه زمان گذاشتیم که بعد از تصویب فرصت داشته باشیم به مردم اطلاع‌رسانی کرده و توجیه شوند تا بدانند هزینه‌های مصرف‌شان در ماه‌های گرم به چه صورت است و چگونه می‌توانند مصرف را کاهش دهند.

وی تاکید کرد: طرح در زمان مناسب تصویب می‌شود و ما فرصت کافی برای اطلاع‌رسانی خواهیم داشت.

وی از طراحی نرم‌افزاری جدید برای کاهش مصرف انرژی در منازل خبر داد و گفت: نرم‌افزار مناسبی تهیه شده که مردم خودشان می‌توانند انتخاب کنند دستگاه مصرفی‌شان چه ساعتی روشن شود، چه میزان برق مصرف کرده و چقدر هزینه برایشان داشته باشد.

وزیر نیرو درباره بارورسازی ابر‌ها نیز بیان کرد: این روش، روشی غیرمتعارف برای باران‌زایی است؛ ما با استفاده از تجربیات سال‌های اخیر و امکانات خوبی که داریم این طرح را اجرا می‌کنیم. در حال حاضر گلوله‌هایی که باید برای باران‌زایی پرتاب شود بومی‌سازی شده و از تمامی ظرفیت‌ها به طور مناسب استفاده می‌کنیم.

منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp