آخرین اخبار

خانه / اخبار / اردکانیان: از سرمایه گذاران خارجی در حوزه آب و برق حمایت می کنیم

اردکانیان: از سرمایه گذاران خارجی در حوزه آب و برق حمایت می کنیم

وزیر نیرو گفت: شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه آب و برق بویژه انرژی‌های نوین حمایت می‌شوند.

رضا اردکانیان روز دوشنبه در دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد اظهار داشت: دولت پروژه‌های زیادی در بخش آب و برق اجرا کرده که بخشی از آن در این استان بوده است.

وی در خصوص راه اندازی نیروگاه خورشیدی جاجرم این استان هم گفت: از همه سرمایه گذاران خارجی بویژه کشور‌های همسایه حمایت می‌کنیم.

وی گفت: سرمایه گذاران می‌توانند با راه اندازی نیروگاه خورشیدی در داخل کشور تولید داشته باشند و حتی صادرات هم انجام دهند.

وزیر نیرو گفت: هم اکنون ۴۲ پروژه در حوزه نیرو و ۴۲ پروژه هم در سه بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی و شرکت آب منطقه‌ای در استان در حال اجرا است.

اردکانیان اظهار داشت: این پروژه‌ها با یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار هم اکنون ۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

ابوالقاسم یعقوبی نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد هم در این دیدار بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه وزارت نیرو در استان تاکید کرد و گفت: این امر نیازمند توجه این وزارتخانه است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی نیز در خصوص نیروگاه خورشیدی در جاجرم گفت: سرمایه گذار خارجی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در این استان با تغییر قیمت‌ها مواجه شد.

علیرضا صبوری افزود: هم اکنون قرار است شرکت خارجی دیگری از مالزی این طرح را در استان اجرا کند که شامل ۳۰ درصد آورده داخلی و ۷۰ درصد آورده خارجی است.

خراسان شمالی ۳۴۵ هزار مشترک برق دارد که ۳۲۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند. استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.
منبع:برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp