آخرین اخبار

خانه / اخبار الکتریک صنعت / احتمال خاموشی برق تهران

احتمال خاموشی برق تهران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران روز سه شنبه در سمینار سالیانه خدمات مشترکین در شهرری گفت: مشترکان بخش خانگی، صنعت، کشاورزی، سازمان‌ها و ادارات دولتی و تجاری ۳۴۸ میلیارد تومان به شرکت توزیع برق استان بدهکار هستند.

حاجی رضا تیموری اظهار داشت: از این میزان، ۴۴ میلیارد تومان بدهی بخش صنعت، ۱۰۶ میلیارد تومان بدهی بخش کشاورزی، ۷۰ میلیارد تومان بدهی سازمان‌ها و ادارات دولتی، ۵۹ میلیارد تومان بدهی بخش خانگی و بقیه نیز برای سایر تعرفه‌ها است.

وی ادامه داد: همانطوری که مشترکان از ما انتظار برق مستمر و با ولتاژ مناسب را دارند باید آنان نیز بهای انرژی مصرفی خود را به موقع پرداخت و از برق که سرمایه ملی است به درستی استفاده کنند.

تیموری با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان تهران هم اکنون ۲ میلیون ۳۲۰ هزار مشترک دارد، افزود: از این تعداد ۷۸ درصد مشترکان خانگی با ۳۰ درصد مصرف انرژی، یک و نیم درصد مشترکان صنعتی با ۳۵ درصد مصرف انرژی، نیم درصد مشترکان کشاورزی با ۱۴ درصد مصرف انرژی و ۲۰ درصد نیز سایر مشترکان با ۲۱ درصد انرژی برق را مصرف می‌کنند.

تابستان امسال قطعی برق محتمل است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در ادامه تصریح کرد: تابستان امسال در صورت استفاده بی رویه از برق در زمان‌های پیک مصرف، قطعی برق ناشی از کمبود نیرو محتمل است.

تیموری با بیان اینکه امسال تمام برنامه ریزی‌ها و اقدامات فنی و فرهنگی مورد نیاز صورت گرفته تا خاموشی بی برنامه و ناشی از کمبود تولید را نداشته باشیم، اظهار داشت: این امر مشروط به مصرف منطقی مشترکان تهرانی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: چنانچه مشترکان تهرانی مصرف برق خود را در زمان‌های پیک که در روز از ساعت ۱۲ تا چهار بعد از ظهر و شب‌ها از ساعت ۱۹ تا ۲۳ است، مدیریت کنند از بسته‌های تشویفی اداره برق بهره‌مند خواهند شد.

تیموری عنوان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با مشترکان واقع در شهرک‌های صنعتی استان، کشاورزان، جایگاه‌های سی ان جی (CNG) و تعدادی از مشترکان خانگی تفاهم نامه مبادله کرده که چنانچه به تعهدات خود عمل کنند از بسته‌های تشویقی استفاده خواهند کرد.

وی یاد آور شد: اگر صنایع بار مصرفی خود راجابجا کنند، یعنی مصرف خود را در ۲ روز وسط هفته در ساعت پیک بار به روز‌های پنجشنبه و جمعه منتقل کنند و کشاورزان در چهار ساعت پیک بار، برق چاه آب خود را خاموش کنند، مصرف ۲۰ ساعت بعدی رایگان خواهد بود.

تیموری ادامه داد: جایگاه‌های گاز سی ان جی (CNG) اگر ۲ ساعت در پیک بار همکاری کنند، جمعاً ۱۷۰ مگاوات صرفه جوئی خواهد شد، این یعنی ۶ درصد پیک بار استان کاهش خواهد یافت.

اردیبهشت ماه امسال بهای برق هفت درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بهای انرژی برای کلیه مشترکان از اول اردیبهشت ماه امسال هفت درصد اضافه شده است.

وی با بیان اینکه قریب ۱۵۰ هزار مشترک خانگی استان تهران پرمصرف هستند، افزود: بهای انرژی مشترکان پرمصرف خانگی از خرداد ماه به بعد علاوه بر هفت درصد، ۱۶ درصد نیز اضافه می‌شود.

تیموری ابراز کرد: مشترکان پرمصرف افرادی هستند که ماهیانه بیش از الگوی مصرف که ۳۰۰ کیلووات ساعت است بیشتر مصرف می‌کنند، اگر هر مشترک پرمصرف فقط نیم کیلووات در پیک بار کمتر استفاده کند، ۷۵ مگاوات از پیک بار استان کاسته خواهد شد.

قبض‌های کاغذی برق به زودی حذف می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در ادامه این همایش گفت: قبض‌های کاغذی برق در راستای توسعه دولت الکترونیک، ارائه خدمات غیرحضوری، ارتباط دوسویه با مشترکان، ارتقای سطح خدمات و رفاه مشترکان و همچنین صرفه جویی اقتصادی به زودی حذف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قبض برق در شهر‌های تابعه استان تهران در هر دوره ۲ ماهه صادر می‌شود، افزود: حذف قبوض کاغذی باعث صرفه جویی ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی می‌شود.

تیموری اضافه کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان تهران از ابتدای مهر ماه سال جاری قبوض کاغذی را به طور کامل حذف و بجای آن مشترکان اطلاعات قبوض خود را از طریق پیام کوتاه دریافت خواهند کرد، تاکنون شماره تلفن ۳۵ درصد مشترکان تهرانی در سامانه شرکت توزیع برق استان ثبت شده است.

وی تصریح کرد: مشترکان تهرانی می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی شرکت در اینترنت، استفاده از نرم افزار خدمات غیرحضوری و استفاده از سامانه پیامکی به شماره ۵۰۰۰۴۰۱۲۱ پیام خود را ارسال کنند.

تیموری با بیان اینکه هم اکنون ۱۸ هزار و ۶۵۰ کنتور هوشمند برای مشترکان استان تهران نصب شده است، افزود: این کنتور‌ها قابلیت قرائت و قطع و وصل شدن برق را از راه دور دارند، با استفاده از کنتور‌های هوشمند نیازی به مراجعه حضور به خانه‌های مشترکان نیست.

بیش از ۱۴ درصد برق در شبکه توزیع تلف می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در ادامه همایش سالانه خدمات مشترکین گفت: ۱۴ و هشت درصد انرژی برق در شبکه توزیع تلف می‌شود که باید این روند کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه میزان تلف شدن برق در شبکه توزیع طی ۱۰ سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است، تاکید کرد: میزان اتلاف برق در پنج سال آینده باید به ۱۰ درصد برسد.

تیموری وجود برق‌های غیرمجاز را عاملی مهم بر تلف شدن انرژی در شبکه توزیع دانست و افزود: از مهرماه سال ۹۶ تاکنون بیش از ۵۱ هزار انشعاب غیردائم واگذار شده است، قریب ۷۰ درصد این انشعابات به صورت غیرمجاز استفاده می‌کرده‌اند که با این اقدام ۱۰۰ میلیارد تومان بهای انشعاب دریافت شده است.

وی ابراز کرد: با تست و بازرسی ۳۱۶ هزار دستگاه لوازم اندازه گیری مشترکان تهرانی و رفع عیب از کنتور‌های معیوب به میزان ۴۶۹ میلیون کیلووات ساعت در سال گذشته از تلف شدن انرژی جلوگیری شده است، با این اقدام ۴۷۰ میلیارد تومان به حساب خزانه دولت واریز شده است.

سمینار سالیانه خدامات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با هدف کاهش تلفات، وصول مطالبات، حذف قبوض برق و تکریم ارباب رجوع امروز سه شنبه با حضور حاجی رضا تیموری مدیرعامل این شرکت و جمعی از کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم (ع) واقع در شهرری برگزار شد.
منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp