آخرین اخبار

خانه / اخبار / آیپد، آیپد مینی، آیپد ایر یا آیپد پرو؛ کدام‌یک از تبلت های اپل را بخریم؟

آیپد، آیپد مینی، آیپد ایر یا آیپد پرو؛ کدام‌یک از تبلت های اپل را بخریم؟

اپل روز گذشته مدل جدید تبلت‌های آیپد مینی و آیپد ایر را با مشخصات فنی ارتقاء‌یافته رونمایی کرد. این شرکت همچنین اعلام کرد که فروش یکی از مدل‌های آیپد پرو را متوقف خواهد کرد. این یعنی در حال حاضر، مدل پایه‌ی تبلت‌های اپل قیمتی بین ۳۲۹ تا ۹۹۹ دلار دارند. هر‌یک از این تبلت‌ها با ویژگی‌های خود، می‌توانند قشر خاصی از جامعه را هدف قرار دهند.

آخرین باری که اپل از مدل جدید آیپد رونمایی کرد، همه‌چیز خیلی ساده بود و تفاوت چندانی بین مدل‌های مختلف وجود نداشت تا خرید آن‌ها آن‌چنان سخت نباشد. کوپرتینویی‌ها مدل جدید آیپد پرو را رونمایی کردند؛‌ دستگاهی که به‌طور ویژه برای آن‌کسانی ساخته شده بود که به‌دنبال قوی‌ترین و به‌تبع گران‌ترین آیپدهای بازار بودند.

به‌علاوه اگر جزو کاربرانی بودید که به چنین قدرتی نیاز نداشتید یا اینکه نمی‌خواستید برای تهیه‌ی یک تبلت، هزینه‌ی گزافی پرداخت کنید؛ همچنان قادر به تهیه‌ی مدل‌های معمولی آیپد بودید. این تبلت‌ها به‌خوبی جواب‌گوی نیازهای روزمره بودند. البته ماجرا فقط به این‌جا ختم نمی‌شد و حتی امکان تهیه‌ی آیپد مینی هم وجود داشت.
بااین‌حال فراموش نکنید که تا قبل از دیروز، جدیدترین آیپد مینی بازار به سال ۲۰۱۵ مربوط می‌شد. تبلتی که شاید تا حدی جواب‌گوی کارها بود، اما محصولی تقریبا منسوخ به‌شمار می‌آمد و نمی‌شد روی آن حساب باز کرد. اندازه‌ی کوچک این تبلت، همچنان نکته‌ی مثبت و خوبی به‌شمار می‌آمد، اما تهیه‌ی آن برای کسانی که محصولی مثل آیفون ۱۰ اس مکس را خریداری کرده بودند، به‌هیچ‌وجه منطقی به‌شمار نمی‌آمد. با‌همه‌ی این‌ها، تفاوت بین مشخصات فنی آیپد مینی و آیپد معمولی به‌حدی بود که باعث می‌شد حتی به‌تهیه‌ی مدل مینی فکر هم نکنید. حتی ظاهر کلی این تبلت هم چنگی به‌دل نمی‌زد.

اما روز گذشته با رونمایی تبلت‌های جدید، معادلات به‌هم خورد. این‌بار شاهد به‌روزرسانی درخورتوجهی برای آیپد مینی و البته آیپد ایر هستیم. حال همه‌چیز تغییر کرده و صحبت‌های پیشین، دیگر صدق نمی‌کنند. اتخاذ این تصمیم از سوی اپل، انتخاب بهترین مدل آیپد را نیز سخت کرده است؛ اما نکته‌ی مثبت این است که آیپدهای جدید، قشر وسیع‌تری از جامعه را پوشش می‌دهند. اکنون شمار زیادی از افراد می‌توانند بسته به بودجه‌شان، آیپد مناسب خود را تهیه کنند.

هر کدام از تبلت‌های جدید اپل، مزیت‌ها و نقاط ضعفی نسبت به مدل‌های دیگر دارند و همین موضوع انتخاب بهترین مدل (باتوجه‌به بودجه) را به‌کار مشکلی تبدیل می‌کند. گرچه بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که اپل برای قیمت‌گذاری مدل‌های مختلف مک‌بوک‌ها، اندکی سردرگم شده و قواعد پیشین را رعایت نمی‌کند، اما معرفی آیپدهای جدید، خلاف این موضوع را برای تبلت‌های این شرکت نشان می‌دهد.
منبع: زومیت.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp