آخرین اخبار

خانه / اخبار / آیا صفحه اصلی وب سایت شما مناسب است؟

آیا صفحه اصلی وب سایت شما مناسب است؟

صفحه اصلی وب سایت مانند ویترین مغازه است. و می بایست به خوبی طراحی شده و اطلاعات مورد نظر در آن موجود باشد. زیرا تنها راهی است که خریداران را به مشتری و یا بازدیدکننده ی منظم تبدیل می کند. بنابراین یک صفحه اصلی مناسب باید دارای مشخصات زیر باشد:
معرفی کوتاه و موثر از نویسنده و یا شرکت
صادق باشید، اکثر بلاگرهایی که این مطالب را می خوانند پائولو کوئلیو نیستند، آن ها صاحبان کسب و کارهای کوچک هستند که محصولاتی چون کوکاکولا، نایک و… ندارند. صفحه اصلی می بایست به طور شفاف وب سایت را توصیف کند و اطلاعات مناسبی را به خواننده بدهد تا او بداند که چه موضوعاتی را می تواند در سایت دنبال کند.
این توصیف را می توان به وسیله جمله ای شعاری در پایین صفحه انجام داد، این شعار موضوع بلاگ یا کسب و کار شرکت را در یک یا دو جمله خلاصه می کند.
جهت یابی آسان
این مورد باید برای مدیر سایت در اولویت قرار گیرد. صفحه اصلی (homepage) برای بازدیدکننده اولین صفحه است و از طریق آن می تواند به بخش های مختلف سایت برود. جهت یابی خوب از مشخصات اصلی طراحی مناسب می باشد. در نتیجه این صفحه باید منوی خوبی داشته باشد. هم چنین نمایش پست های اخیر می تواند موثر باشد، و وجود سرچ نیز مهم است. در مورد بلاگ ها، آرشیو ماهانه و تگ ها می تواند به بازدید کننده کمک کنند تا مطلب مورد علاقه اش را بیابد.
واکنش گرایی (responsive)
ریسپانسیو بودن سایت به این معنی است که سایت بتواند خود را با شرایط وفق دهد، مثلا با مرورگرهای مختلف، یا موبایل به راحتی قابل استفاده باشند.
وبسایت هایی که ریسپانسیو بودند، رنکینگ بهتری برای سرچ با موبایل ها به دست آوردند.
از آنجایی که ۳۰% جستجوها از طریق گوشی های همراه انجام می شود، بنابراین رسپانسیو بودن سایت در رنکینگ جستجو تاثیر زیادی می گذارد. پس این نوع پیکربندی برای صفحات اصلی باید انجام شود.
لینک به صفحات و پروفایل های رسانه های اجتماعی
صفحه اصلی باید شامل لینک یا پیوند به صفحات و پروفایل های رسانه اجتماعی باشد، زیرا یکی از بهترین راه ها برای جذب بازدید کننده استراتژی رسانه اجتماعی مناسب است. این لینک ها باید به صورت تصاویر گرافیکی و یا لوگوی شبکه اجتماعی مورد نظر قرار گیرد. لوگو ها برای بازدیدکنندگان آشنا تر است و باعث جلب توجه آن ها می شود. این موضوع بسیار مهم است چون یک بازدیدکننده ی معمولی را به فالور یا دنبال کننده ی رسانه اجتماعی تبدیل می کند، در نتیجه اگر مطلبی مطابق علاقه ی آن ها در صفحه تایم لاینشان دیده شود، به سایت شما باز می گردند.
طراحی خوب صفحه اصلی
با اینکه مدیران سایت می توانند قالب ها را از بین صدها قالب آماده وردپرس انتخاب کنند، بازهم طراحی مناسب موضوع مهمی است. به همین دلیل در این بخش بازار رقابتی بسیار داغ است. توصیه می شود که طراح وب حرفه ای استخدام کنید، و یا اگر خودتان تصمیم به گرفتن قالب های رایگان و یا پولی دارید، همیشه موردی را انتخاب کنید که سازگار با وب سایتتان است.
طراحی صفحه اصلی ساده است، با الگو های خواندن لذت بخش و استفاده از رنگ هایی که متناسب با بنر ها و لوگوی کمپانی است، می توان به آن دست یافت.
عدم ازدحام تبلیغات و پیشنهادات تجاری
از زمانی که صفحات اصلی پربازدید شد، مدیران سایت آن را با ده ها تبلیغ مختلف پر کردند. مردم به محتوای تجاری و تبلیغات زیاد و به خصوص صفحات pop up بی علاقه اند.برخی از پلاگین های وردپرس برای نمایش google adsense از هر پست بلاگ، تبلیغی را در صفحه اصلی قرار می دهند. این گزینه باید برداشته شود، چون هیچ گونه کلیک جدیدی به همراه نخواهد داشت و حتی از شفاف بودن بلاگتان نیز می کاهد.
تبلیغات popup ایده ی بسیار بدی است، زیرا اگر اولین تاثیر وب سایتتان یک پیشنهاد تجاری باشد، باعث فاجعه در تعداد بازدیدکنندگان می شود، و حتی ممکن است از طرف الگوریتم طرح بندی صفحات گوگل جریمه شوید.
بارگذاری آسان
اغلب مدیران سایت تصمیم می گیرند که صفحه اصلی شان با قالب فلش های پیچیده ایجاد شود، این اشتباه است. زیرا این صفحه باید به آسانی لود شود حتی برای افرادی که از سرعت بالای اینترنت برخوردار نیستند. با برخی از تست های آنلاین می توان سرعت بارگذاری صفحه های وب سایت را مشخص کرد. برای اینکه وب سایتتان به راحتی بارگذاری شود، می توان صفحات وب را کش کرد، درخواست http را به حداقل رساند، اسکریپت ها را در پایین قرار داد، مطالب و تصاویر را بهینه کرد.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp