آخرین اخبار

خانه / اخبار / آگاهی از دست انداز های خیابان ها از طریق تلفن همراه

آگاهی از دست انداز های خیابان ها از طریق تلفن همراه

 

با استفاده از هوش مصنوعی از طریق تلفن همراه می توانید دست انداز های خیابان ها را کنترل کنید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که خیابان هایی را دیده اید که دارای دست انداز های زیادی هستند که رانندگی در آن ها برای افراد خوشایند نیست.

اما یک استارتاپ آمریکایی سیستمی را ایجاد کرده است که با استفاده از تلفن همراه می توان در ترمیم دست انداز های خیابان نقش داشت.

شرکت RoadBotics در نظر دارد با به کارگیری الگوریتم هوش مصنوعی در دوربین‌های تلفن‌های هوشمند ، کیفیت جاده‌های طی شده توسط رانندگان ایالات متحده‌ آمریکا را بررسی و نظارت کند.

این سیستم که بر اساس تکنولوژی یادگیری عمیق طراحی شده است می‌تواند مسیر طی شده توسط کاربر را کنترل کند تا هرگونه ناهماهنگی در مسیر را پیدا کرده و گزارش کند.

این تکنولوژی با استفاده از اطلاعات بدست آمده از کاربرانش، یک نقشه‌ی پویا طراحی می کند که به نهاد‌های نظارتی مربوطه کمک می‌کند به وضعیت جاده‌ها، خیابان‌ها و پل ها را به صورت همزمان نظارت داشته باشند.

مارک دسانتیس مدیرعامل رودباتیکز درباره‌ی تکنولوژی بکار رفته در سیستمشان می‌گوید:

ما با استفاده از تلفن‌های هوشمند در ماشین‌ها و پلتفرم یادگیری عمیق روشی طراحی کرده‌ایم که می‌تواند کیفیت خیابان‌ در زمینه‌های پوشش سطح، نماد‌های راهنمایی و رانندگی و مشخصات معمول مناطق شهری، روستایی و بزرگراه‌ها را تحت نظر قرار دهد.

تلفن های هوشمند روی داشبورد یا شیشه ماشین ها قرار میگیرند و ویدیویی از مسیر تهیه می کنند و به کمک مسئولان می آیند.

و ویدیو های تهیه شده از طریق اینترنت به سیستم ما انتقال داده می شود و مورد استفاده قرار میگیرد.

در حال حاضر این تکنولوژی در ۲۲ منطقه شهری در ۸ ایالت به کار گرفته شده است و به گفته دسانتیس قرار است به زودی در دیگر کشور های جهان هم این سیستم فعال شود تا دیگر دست انداز های خیابان ها باعث آزار رانندگان نشوند.

منبع: بروزرسانی

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp