آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی IT / آسانا؛ استارتاپ جدید داستین موسکویتز، در حال رشدی برق‌آسا

آسانا؛ استارتاپ جدید داستین موسکویتز، در حال رشدی برق‌آسا

آسانا؛ استارتاپ جدید داستین موسکویتز، در حال رشدی برق‌آسا

داستین موسکویتز، از بنیانگذاران فیسبوک، استارتاپ جدیدی راه‌اندازی کرده‌ که در حال تجربه رشد بسیار سریعی بوده و در حال حاضر بیش از یک میلیون کاربر دارد.

 

آسانا، استارتاپ کاری برنامه‌ریزی و بهره‌وری است که داستین موکویتز، از بنیان‌گذاران فیسبوک، آن را خلق کرده‌ است. این استارتاپ امروز اعلام کرد که ۵۰ هزار مشتری تجاری دارد. آسانا تنها در ۱.۵ سال از ۲۰۰۰۰ کاربر به این تعداد رسیده‌ است.

این رقم بدون در نظر گرفتن تعداد کاربران نسخه رایگان آسانا است که پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون نفر باشند.

موسکویتز در این رابطه می‌گوید:

۲۰۱۸ در حال تبدیل شدن به یک سال اساسی برای ما است. کسب‌وکار ما سریعاْ در حال رشد است.

 

برای پیشروی متناسب با این رشد سریع، این شرکت ۱۰۰ نیروی جدید را در سه دفتر سان فرانسیسکو، نیویورک و دوبلین استخدام کرده‌ است. بخش قابل توجهی از نیروهای جدید در دفتر دوبلین مستقر شده‌اند، که وظیفه پشتیبانی از مشتریان منطقه EMEA (اروپای شرقی و میانه، خاورمیانه و آفریقا) را بر عهده دارند.

۵۰ درصد از رشد سود سال ۲۰۱۸، از خارج از آمریکا بوده است. این رقم قابل توجهی است، زیرا طبق گفته‌ی کریس فاریناچی، مدیر بخش کسب‌وکار Asana، این استارتاپ تنها از سال گذشته سرمایه‌گذاری جهانی را شروع کرده‌‌ است.

بزرگترین بازار آسانا در منطقه EMEA، طبق انتظار انگلستان است. کشوری که مشتریان مشهور و بزرگی مثل شهر منچستر، ودافون و سوپرمارکت بزرگ تسکو را برای آسانا به همراه داشته‌ است.

تیم‌های دیجیتال تسکو از آسانا برای توسعه محتوای دیجیتال و تحویل تمامی برند‌های این شرکت استفاده می‌کنند. این تیم‌ها با کمک آسانا متوجه می‌‌شوند که هرکسی در چه زمانی در حال انجام چه کاری است.

خبر رشد مشتریان، تنها قطره‌ای از سیل اخبار خوب آسانا است. این شرکت، سال را با افزایش ۷۵ میلیون دلاری ارزش خود آغاز کرد. آسانا هم‌اکنون ۹۰۰ میلیون دلار ارزش دارد که برای یک محصول SaaS (نرم افزار به‌عنوان سرویس) در فضای بهره‌وری، رقم فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. آسانا بیش از دوبرابر رقیب اصلی و مشهور خود یعنی ترلو، ارزش دارد.

اخبار مهم و خوشایندی در زمینه توسعه این محصول هم به گوش می‌رسد، با عرضه یک پلاگین جدید اسلک و قابلیت جدید خطوط زمانی (Timelines)، تیم‌ها می‌توانند پیشرفت پروژه‌های خود را به دقت زیر نظر بگیرند.

آسانا با محکم‌کردن جای پای خود در دنیای شرکت‌ها، بیشتر تمرکز خود را بر ارائه‌ی خدمات به کاربران تجاری گذاشته‌ است.

آسانا به‌تازگی مجوز SOC 2 نوع ۱ را دریافت کرده که موجب تکمیل چهارچوب حریم شخصی موجود این شرکت می‌شود. این مجوز مانند توافق‌نامه‌های حفاظت از حریم خصوصی اروپا-آمریکا (EU-US) و سوییس-آمریکا (Swiss-US) است.

این شرکت همچنین با تمرکز روی قابلیت‌هایی مثل اکانت‌های سرویس‌دهنده،، تأمین کاربران، SAML (زبان نشانه‌گذاری توافق امنیتی) و پشتیبانی از APIها، قصد افزایش سادگی کار با آسانا برای مشتریان شرکتی خود را دارد.

مسکویتز با موفقیت دوباره با استارتاپ جدیدش به همگان نشان داد که موفقیت Facebook اتفاقی نبوده و او فرد با استعدادی در زمینه‌ی استارتاپ‌هاست.

 

 

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp