آخرین اخبار

خانه / مقالات / کنتاکت یا پلاتین

کنتاکت یا پلاتین

در کنتاکتور نیروی الکتریکی توسط بوبین به میدان مغناطیسی و در نهایت به جابجا شدن هسته منجر شد. هدف از قرار دادن این کلید در مدار، قطع و وصل تعدادی پلاتین است؛ پس باید سیستمی ایجاد شود تا حرکت هسته‌ها این کار را کامل کند.
ساختار پلاتین‌ها در این کلید شبیه به ساختار هسته است. پلاتین معمولا از دو جزء ثابت و متحرک تشکیل شده است. در واقع حرکت یکی از اجزا باعث قطع و وصل جریان الکتریکی می‌شود. در صورتی که قسمت متحرک پلاتین به قسمت متحرک هسته‌ی در کنتاکتور متصل شود، نیروی الکتریکی باعث ایجاد میدان، حرکت هسته و در نهایت قطع و وصل پلاتین‌ها خواهد شد. با این کار ساختار کنتاکتور تا حدودی شکل می‌گیرد.

تعداد و نوع پلاتین‌ها با توجه به مدل کنتاکتور می‌تواند بسیار متنوع باشد. به عنوان مثال با توجه به نوع کنتاکتور، کنتاکت‌ها می‌توانند از انواع قدرت، فرمان نرمال باز، فرمان نرمال بسته، با تأخیر زمانی و لحظه‌ای تشکیل شده باشند. برای مشخص کردن نوع کنتاکت‌ها از حروف و اعداد استفاده می‌شود. این اطلاعات روی بدنه و در نزدیک‌ترین نقطه به ترمینال‌ها درج می‌شود.

در صورتی که در هر خط، بیش از یک کنتاکت وجود داشته باشد، اطلاعات به صورت مشترک روی بالاترین نقطه قرار داده می‌شود. در این مدل اعداد و حروف به نحوی درج می‌شوند تا به خوبی قابل درک باشند.

 

منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp