آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی بازاریابی / نقش رسانه های اجتماعی در تقویت فروش آنلاین

نقش رسانه های اجتماعی در تقویت فروش آنلاین

شرکت هایی که قصد افزایش نرخ تبدیل خود را دارند باید بر روی رسانه های اجتماعی شان بیشتر تمرکز کنند. تجارت الکترونیک یکی از راه های معمول خرید در آینده است و خرده فروشانی که در تلاش برای باقی ماندن در صحنه ی رقابت هستند، می بایست از استراتژی های خرده فروشی الکترونیکی بهره مند شوند. یکی از ساده ترین راه ها برای گسترش فروش تجارت الکترونیک استفاده از رسانه های اجتماعی برای شرکتتان است. رسانه های اجتماعی نقش مهمی در خرید آنلاین دارند، بنابراین این نکته مهم است که در این زمینه به طور استراتژیک و هدفمند تلاش کنید.

در این بخش می خواهیم روش هایی را که توسط آن رسانه های اجتماعی میتوانند فروش آنلاین را تقویت کنند، بررسی کنیم:

  1. انتخاب پلت فرم

صاحبان کسب و کار همواره برای به دست آوردن بالاترین نرخ بازگشت سرمایه باید در رسانه های اجتماعی خود تصمیمات عاقلانه بگیرند. هنگامی که بحث رسانه های اجتماعی و تجارت الکترونیک به میان می آید، فیسبوک حرف اول را میزند. فیسبوک به عنوان رسانه ای که بیشترین ترافیک را دارد، به فروش کمک می کند. نزدیک به ۳/۲ بازدید کنندگان از رسانه های اجتماعی در فیسبوک هستند. این غول رسانه ی اجتماعی بالاترین نرخ تبدیل را دارد، که در مجموع ۱٫۸۵ درصد می باشد. با این حال تنها بر روی فیسبوک تمرکز نکنید و سایر کانال ها و پلت فرم ها را بررسی کنید. تعیین این موضوع مهم است که مشتریان کجا و به دنبال چه هستند. همچنین بهتر است تعیین کنید که مشتریان هدفتان در کدام فضاهای دیجیتالی وقت بیشتری صرف می کنند تا براساس آن بتوان رسانه ی اجتماعی موثرتری را انتخاب کنید.

  1. بهینه سازی

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو بسیار مهم است. همچنین استفاده از کلمات کلیدی در پست ها و مطالب شما میتواند منجر به گسترش بازدید کنندگان تان شود. کلماتی را بیابید که مشتریانتان به دنبال آن هستند و آن ها را به صورت طبیعی در مطالب خود بگنجانید. مطمئن شوید که محتوایتان نه تنها قابل رقابت نیست بلکه، منحصر به فرد نیز می باشد.

  1. محتوای با کیفیت ایجاد کنید

به منظور ارائه ی چیزی ارزشمند به مشتریانتان، مهم است که محتوایی با کیفیت ایجاد کنید. بازارگرمی فروش یا مذاکره برای فروش آخرین چیزی است که مخاطبین فیسبوک میخواهند آن را در مطالبتان ببینند. بنابراین تلاش خود را بر روی ساخت محتوای ارزشمندی قرار دهید که مشتریان به دنبال آن هستند. همه چیز راجع به تنوع محتوا می باشد. درنظر داشته باشید که منظور از محتوای باکیفیت، طولانی بودن آن نیست، بلکه بهتر است مطالبی مختصر و قابل هضم برای همه ی افراد ایجاد کنید. همچنین می توانید انواع محتوا را ارائه دهید، مانند متن، ویدئو، تصویر، پادکست و…

  1. اجازه دهید مشتریان برای شما صحبت کنند

جهان ما مملوء از نظرات مختلف می باشد، و لحظه ای که تجارت الکترونیک شما شروع می شود، میتوان انتظار فیدبک یا بازخورد داشته باشید. مشتریان موجود شما میتوانند به عنوان بهترین فرم بازاریابی باشند، بنابراین اطمینان یابید که فضایی را برای نظرات ایجاد کرده اید، همچنین بهتر است مثبت ترین نظرات را در رسانه ی اجتماعی موردنظرتان به اشتراک بگذارید. براساس وبسایتSearchEngineLand.com  نزدیک به ۸۸ درصد مصرف کنندگان می گویند به همان اندازه که به توصیه های شخصی اعتماد می کنند، به نظرات نیز اهمیت می دهند، و نظرات آنلاین، تاثیر بسزایی بر چگونگی تشخیص کسب وکارها دارند.

  1. ارائه ی خدمات رایگان

بسته به نوع محصول یا خدماتتان، ارائه ی نسخه های آزمایشی یا نمونه هایی از آنچه می فروشید، میتواند راه هوشمندانه ای برای بهبود فروشتان باشد. به عنوان مثال خدماتی نظیر حمل و نقل رایگان محصول خریداری شده میتواند مفید باشد. همچنین بهتر است نمونه هایی از محصول را برای مصرف کنندگان خود ارسال کنید تا نظر مشتریان را جلب کنید.

  1. قرار دادان گزینه ای برای اشتراک گذاری در رسانه اجتماعی

مصرف کنندگان اکثرا مشغول هستند و زمان محدودی در اختیار دارند، پس اگر به دنبال این هستید که آن ها محصولات شما را به اشتراک بگذارند، بهتر است راه را برایشان هموار کنید. بنابراین دکمه ی اشتراک گذاری را در وبسایت اضافه کنید. تا اشتراک گذاری در رسانه هایی نظیر فیسبوک، پینترست و توییتر با یک کلیک انجام گیرد.

اگر به دنبال راهی برای بهبود فروشتان هستید، در کانال های رسانه های اجتماعی تان بازنگری کنید. با صرف زمان و پول میتوانید بازده ی مثبتی را در کسب وکار خود مشاهده کنید.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp