آخرین اخبار

خانه / مقالات / میلیونرها چه اشتباهاتی را تکرار نمی کنند؟

میلیونرها چه اشتباهاتی را تکرار نمی کنند؟

هر فردی در زندگی خود مرتکب اشتباه می‌شود و تصمیم‌های نادرست می‌گیرد. مهم این است که بتواند از آن‌ها درس بگیرد، فکر کردن به گذشته را کنار بگذارد و آن‌ها را در آینده تکرار نکند.در ادامه‌ی این به بررسی اشتباه‌هایی می‌پردازیم که حتی افراد میلیونر هم مرتکب می‌شوند اما هرگز آن‌ها را دوباره تکرار نمی‌کنند.

۱- نگران بودن در مورد کسانی که دوستشان ندارند

معمولا زمانی که فردی به موفقیت می‌رسد توجه دیگران را به سمت خود جذب می‌کند. افرادی که ممکن است به موقعیت او حسادت کنند یا از کاری که انجام داده است راضی نباشند. نگرانی در مورد این موضوع و اینکه یک نفر بخواهد همه را از خودش راضی نگه دارد وقت و انرژی زیادی می‌برد باعث می‌شود تمرکز فرد روی موضوع‌های کم‌ اهمیت گذاشته شود.در تمام مراحل زندگی فرد کسانی هستند که انرژی منفی دارند و از فعالیت‌های او خوششان نمی‌آید. سعی کنید این افراد را از زندگی خود بیرون کنید یا نادیده بگیرید.

۲- گرفتن تصمیم‌های مهم از روی احساسات

گاهی اوقات یک تصمیم ضعیف احساسی در محیط کار یا در زندگی شخصی می‌تواند تمام موفقیت‌ها و دستاوردها را نابود کند. افراد موفق سریع تصمیم‌گیری نمی‌کنند. بلکه کمی به خودشان زمان می‌دهند تا تصمیمی که می‌گیرند متأثر از احساساتشان نباشد.

۳- صادق نبودن با خودشان

اغلب ما زمانی که شرایط مطابق میلمان پیش نمی‌رود و با شکست روبه‌رو می‌شویم، بهانه می‌آوریم و دیگران را مقصر می‌دانیم. اما افراد موفق می‌دانند تنها خودشان مسئول کارهایی هستند که انجام می‌دهند. مقصر دانستن دیگران هیچ فایده‌ای ندارد؛ حتی اگر واقعا شخص دیگری در این موضوع دخیل باشد. پذیرفتن این موضوع کمک می‌کند که از بازخوردهای دیگران استقبال کنید و رفتار اشتباه خود را تصحیح کنید. این کار همچنین کمک می‌کند که به‌عنوان یک کارآفرین یاد بگیرید باید مسئولیت برخی کارها را به دیگران بسپارید.

۴- دروغ گفتن

دروغ گفتن در هر شرایطی بد است؛ مخصوصا زمانی که میزان استرس بالا باشد. دروغ گفتن شاید بتواند اوضاع را در لحظه آرام کند اما در نهایت به یک کسب‌وکار صدمه خواهد زد. گاهی اوقات تنها یک دروغ بزرگ کافی است تا فرد صداقت خود را برای همیشه از دست بدهد

۵- فراموش نکردن تصمیم‌های بد گذشته

تمام زمان، انرژی و پول‌هایی که برای موضوعی گذاشته شده‌اند دیگر احیا نخواهند شد. این هزینه‌ها یک بار پرداخت شده‌اند و فکر کردن به آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های آینده کار بیهوده‌ای است. این موضوع یکی از ابتدایی‌ترین مواردی است که در تمام کلاس‌های آموزش مباحث اولیه‌ی اقتصاد گفته می‌شود.فکر کردن بیش از اندازه به این موضوع می‌تواند شما را از مسیر اصلی منحرف کند و باعث شود فرصت‌های آینده را نیز از دست بدهید.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp