آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی بازاریابی / نکاتی پیرامون فروش آنلاین کالاهای قدیمی

نکاتی پیرامون فروش آنلاین کالاهای قدیمی

مشخصا بسیاری از ما کالاهایی استفاده نشده و یا قدیمی داریم که در گوشه ای از منزل یا کارگاهمان خاک می خورند. گاهی نگه داشتن این وسائل ممکن است دلیل احساسی داشته باشد اما در اکثر مواقع مسئله این است که نمی دانیم با آن ها چه کنیم؟ وسائلی مانند ساعت های قدیمی، کتاب ها و لباس و شاید وسائل برقی. زمانی میرسد که تمایل خواهید داشت آن ها را بفروشید. در این بخش نکاتی را آورده ایم تا در زمانی که تصمیم به فروش برخی از اقلام قدیمی می کنید، مورد استفاده قرار دهید. در نتیجه با فروش آن ها، نه تنها فضای اضافی به خانه یا کارگاهتان اضافه خواهید کرد بلکه در ازای آن پول نیز دریافت می کنید. نتیجه ی برد- برد!

  • آیا کالای شما واقعا فروخته می شود؟

اول از همه باید تصمیم بگیرید که آیا کالایی که در اختیار دارید مناسب است و یا ارزش فروش ندارد؟! لکه ها، زدگی ها و ترک های احتمالی را بررسی کنید. سپس از خودتان بپرسید اگر شما هم این محصول را در بازار آنلاین می دیدید، آن را خریداری می کردید. گاهی اوقات افراد اقلامی را می خرند تا به قطعات داخلی آن دست پیدا کنند. بنابراین اگر به این دلیل به فروش می رسد می بایست ارزشگذاری شود.

  • چه تعداد محصول مشابه کالای شما فروخته شده است؟

فرض کنید ساعتی را مدت ها قبل خریداری کرده اید، در این صورت می بایست وبسایت های دیگر را نیز بررسی کنید و ببینید آیا فرد دیگری این ساعت را می فروشد یا خیر؟ این یک راه خوب برای دستیابی به تقاضای بازار و همچنین مشاهده ی قیمت های مشابه می باشد. ممکن است ساعتی که قصد فروش آن را دارید امروزه بسیار نایاب باشد در نتیجه قیمت بالای آن می تواند قابل قبول باشد. همچنین ممکن است ساعت موردنظر در همه جا قابل دسترس باشد، بنابراین مردم به چیزی که شایع است، علاقه ای نخواهند داشت و در نتیجه قیمت بالای ساعت شما را قبول نخواهند کرد.

  • همه ی مکان ها برای فروش را در نظر بگیرید

هممانطور که میدانید بسیاری از افراد در سراسر جهان با eBay آشنا هستند. اما این بدین معنی نیست که این وبسایت تنها بازار آنلاین مورد استفاده می باشند. برای برخی کالاها مانند کالاهای صنعتی بهتر است وبسایت هایی را درنظر بگیریم که صرفا مخصوص محصولات و خدمات برقی و صنعتی می باشند. درواقع، بهتر است براساس محصولی که می خواهید به فروش برسانید، وبسایت موردنظر برای آن را درنظر بگیرید.

  • عکس های مناسب بگیرید و صادق باشید

برای صرفه جویی در پیام های بی پایانی که برای خریداران ایجاد می شود بهتر است اطلاعات بالایی را در اختیار آن ها قرار دهید. بنابراین احتمال دریافت سوالات تکراری و اضافی را کاهش می دهید. اگر کالای شما مشکلی دارد، بهتر است آن را در عکس ها پنهان نکنید. تا میتوانید روراست باشید و تعدادی عکس با کیفیت بالا در نور طبیعی و زوایای مختلف بگیرید. صداقت شما باید در بحث حمل و نقل و هزینه ها نیز بسط یابد، زیرا خریداران آنلاین زمانی که ببینند کالایی ارزان است از آن متنفر می شوند!!اما اگر متوجه شوند که هزینه هایی اضافی را نیز شامل می شود، به سمت آن جذب خواهند شد.

  • در پاسخ به سوالات و ارسال محصول سریع باشید

مورد دیگری که مورد توجه خریداران قرار میگیرد، ارتباطات کند می باشد. برنامه ریزی کنید، و هرگونه سوالی که از شما می شود را به محض دریافت، پاسخ دهید. زیرا دراین صورت شانس فروش نیز افزایش می یابد. هچنین درنظر داشته باشید که اگر کالایتان را فروختید، به معنای پایان کار نخواهد بود. شما باید آن را سریعا بسته بندی کرده و ارسال کنید زیرا تاخیر در دریافت محصول بازخورد خوبی نخواهد داشت.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp