آخرین اخبار

خانه / اخبار / قطعی مکرر آب و برق در خوزستان

قطعی مکرر آب و برق در خوزستان

عباس پاپی زاده با اشاره به قطعی مکرر برق و آب در استان خوزستان، اظهار کرد: چرا باید در استانی که خود بزرگترین تولید کننده انرژی در کشور است با مشکل قطعی مکرر آب و برق مواجه باشد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: استان خوزستان علاوه بر جمعیت بالای ۵ میلیون نفری خود، صاحب وجود صنایع سنگین و صنایع نفتی است که مصرف کننده‌های عظیم برق هستند.

برای اینکه بتوانیم در منازل استان خوزستان یک دمای متعادل مانند سایر استان‌ها فراهم کنیم، باید انرژی معادل ۴ برابر آنچه در سایر شهر‌ها استفاده می‌شود، صرف کنیم

ثبت دمای ۶۵ درجه در خوزستان

وی با اشاره به گرمای شدید استان خوزستان، ادامه داد: افزون بر این، دمای بالای ۵۵ درجه در سایه و ۶۵ درجه در زیر تابش آفتاب، مسئله‌عادی در فصل تابستان برای خوزستان است. دمایی که دماسنج‌های هواشناسی ثبت می‌کنند، دمایی در ارتفاع یک متری، آن هم در سایه است، اما دمای واقعی که در کف کوچه و خیابان‌ها ثبت شده ۶۵ درجه است؛ بنابراین این گرمای شدید هم بر مصرف برق تأثیر بسزایی می‌‎گذارد.

پاپی زاده افزود: برای اینکه بتوانیم در منازل استان خوزستان یک دمای متعادل مانند سایر استان‌ها فراهم کنیم، باید انرژی معادل ۴ برابر آنچه در سایر شهر‌ها استفاده می‌شود، صرف کنیم که این مسئله نیز به افزایش مصرف انرژی در استان خوزستان می‌انجامد.

وی ادامه داد: زیرساخت فرسوده شبکه برق استان خوزستان نیز بر اثر گرمای شدید موجب خساراتی بسیاری می‌شود به طوریکه روزانه شاهد حریق ترانس‌های برق فشار قوی به علت گرمای شدید هوا هستیم.

پاپی زاده اضافه کرد: بنابراین یکی از هزینه‌‎های تحمیلی دیگر به وزارت نیرو در استان خوزستان که در استان‌هایی مثل تهران و استان‌های شمالی وجود ندارد، از بین رفتن زیرساخت‌‎های برقی استان است.

تخریب بیش از ۴۰۰ ترانس برق پس از هر فصل گرما

وی با یادآوری اینکه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ ترانس فشار قوی در استان خوزستان وجود دارد که در پایان هر فصل گرما نزدیک به ۱۰ درصد از آن‌ها دچار حریق می‌شوند، افزود: این در حالیست که قیمت هر ترانس امروز بیش از ۱۵۰ میلیون تومان است و همین مسئله موجب وارد شدن خسارت به زیر ساخت‌های انرژی کشور می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان یادآور شد: بنابراین ضرورت دارد که وزارت نیرو فکری عاجل برای قطعی برق و آب در استان خوزستان کند تا در این فصل گرما مردم مستأصل نشوند.

منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp